Sunday 20 February 2011

Pikat Burung Walet Dengan Rakaman Suara Burung Walet

Burung walet terbang secara kelompok sama ada tinggal di suatu kawasan, terbang mencari makanan atau kemana-mana sahaja. Tidak hairan lah jika anda ternampak seekor burung walet anda akan menjumpai jumlah burung walet ini akan bertambah di sesuatu kawasan.
Bagi pengusaha rumah burung walet, teknik memikat burung walet ini adalah sangat penting dan ini telah dibuktikan sendiri oleh pemilik rumah burung walet yang terdahulu.
Saya juga berkesempatan melawat sebuah rumah burung walet terletak di Klang, Selangor dan memerhatikan sendiri bagaimana suara burung walet ini sangat penting untuk sesebuah rumah burung walet.


Untuk pengetahuan semua ada beberapa jenis suara burung walet yang boleh di main kan untuk memikat burung walet datang atau tinggal dan membuat sarang di rumah burung.
Sistem Audio juga di perlukan untuk sesebuah rumah burung walet untuk memikat burung walet datang ke rumah burung tersebut.
Kami ada juga membekal Sistem Audio untuk Rumah Burung Walet. Layari laman produk kami untuk maklumat selanjutnya.
Ada beberapa jenis suara burung walet yang boleh di mainkan seperti di bawah:
1. Suara Uji Burung Walet
1. Tujuan suara ini adalah untuk menguji lokasi yang di pilih adalah berpotensi untuk membuat rumah burung walet. Suara ini tidak sesuai untuk di mainkan di rumah burung walet.
2. Suara Burung Walet Berahi dan Mengawan
1. Tujuan suara ini adalah untuk memikat burung walet berpasangan untuk datang dan masuk ke rumah burung anda untuk mengawan. Oleh kerana habitat semulajadi burung walet ini berkelompok, burung ini akan merasa selesa dan selamat jika di sekeliling mereka terdapat banyak pasangan yang sedang mengawan bersama pasangan masing-masing.
3. Suara Anak Burung Walet
1. Tujuan suara ini adalah untuk memikat pasangan burung walet untuk masuk ke bahagian nesting plank untuk membuat sarang. Untuk makluman semua, suara anak burung walet ini perlu di mainkan sepanjang masa untuk 24 jam sehari.
4. Suara Kelompok Burung Walet
1. Tujuan suara kelompok burung walet ini di mainkan sangat bagus untuk rumah burung walet yang berada berdekatan dengan beberapa rumah burung walet. Suara ini di mainkan untuk memikat kelompok burung walet untuk terbang ke rumah burung walet anda. Perlu di ingat habitat semulajadi burung walet ini adalah berkelompok, oleh itu jika burung walet ini mendengar suara kelompok burung walet ini dan beranggapan di sana mempunyai burung walet yang lebih banyak dan dengan itu bermakna lebih banyak dan lebih selamat untuk terbang dan tinggal bersama. Bagi tujuan memikat suara kelompok burung walet ini perlu dimainkan 24 jam sehari tetapi mengikut aras suara yang bersesuaian supaya suara memikat burung walet di dalam rumah burung anda adalah harmoni.

0 comments:

Post a Comment

MYWALETTEAM MEMBANTU ANDA MEREKABENTUK DAN MEMBINA RUMAH BURUNG WALET BERTEKNOLOGI TINGGI DENGAN KOS MAMPU MILIK DAN SESUAI TERMASUK PERKHIDMATAN SOLAR PANEL, SYSTEM AUDIO ORIGINAL DAN PERALATAN AKSESORI YANG LENGKAP BAGI MENJAMIN KEADAAN RUMAH BURUNG ANDA SEPERTI DI GUA YANG PENUH DENGAN WALET