Sunday 20 February 2011

Bird Call Test / Uji Lokasi Burung Walet di Pulau Pinang

Setakat ini kami telah membuat ujian di beberapa jenis lokasi dan rupabentuk muka bumi dan corak populasi burung juga adalah lebih kurang sama sahaja.
Pada kali ini kami di panggil tuan punya tanah untuk membuat bird call test atau panggil burung walet untuk melihat populasi burung di sekitar.
Memang tuan tanah ada memberitahu beliau nampak burung walet ini berterbangan bermain berdekatan tempatnya. Apabila sampai sahaja di sana lebih kurang pukul 6.30 petang, kami tak cakap banyak….
WOW ….
apa yang boleh di katakan kawasan persekitaran disini mempunyai kesamaan karakteristik rupabentuk muka bumi yang mungkin lebih kurang sama dengan di Setiawan ataupun Kuala Krai …
Di bawah adalah gambar yang kami dapat rakam dari 3 sudut semasa kami hanya mula memanggil dengan kadar volume yang tidak berapa kuat. Ini adalah gambar still bukan gambar video.




Sudut 1


Sudut 2

Lokasi yang kami uji ini boleh di kenal pasti sebagai lokasi buruan atau lokasi burung walet mencari makanan akhir sebelum ianya pulang ke sarang atau tempat tinggalnya.
Lokasi ini sangat sesuai kerana melalui pemerhatian jumlah burung walet yang tiba dan masih lagi datang dari satu arah adalah 300 hingga 700 ratus ekor atau pun lebih.



1 comments:

Fea Shaza said...

kt mana lokasi tu???

Post a Comment

MYWALETTEAM MEMBANTU ANDA MEREKABENTUK DAN MEMBINA RUMAH BURUNG WALET BERTEKNOLOGI TINGGI DENGAN KOS MAMPU MILIK DAN SESUAI TERMASUK PERKHIDMATAN SOLAR PANEL, SYSTEM AUDIO ORIGINAL DAN PERALATAN AKSESORI YANG LENGKAP BAGI MENJAMIN KEADAAN RUMAH BURUNG ANDA SEPERTI DI GUA YANG PENUH DENGAN WALET